Asiakastarinat Viherlandia – TNNet tuntee puutarhakeskuksen IT-infran 20 vuoden ajalta

Viherlandia – TNNet tuntee puutarhakeskuksen IT-infran 20 vuoden ajalta

Viherlandia

Toimiala
Puutarha-ala

Ratkaisut
Tietoliikenne
Virtuaalipalvelimet
Palomuuri
Hosting
Varmuuskopiointi

Asiakkuudesta

Ensimmäiset askeleet yhteistyössä TNNetin kanssa Viherlandia otti TNNetin edeltäjän TVP Networksin tietoliikenneasiakkaana. Alkuvuosien aikana ratkottiin alueellisesti haastavaa nettiyhteyttä, rakennettiin toimiva sisäverkko ja löydettiin ratkaisu kiinteän laajakaistan toteutukselle. Sittemmin yhteistyökumppanin nimi on muuttunut TNNetiksi ja palveluita on otettu käyttöön lisää. TNNetin toimittaman infran kautta toimivat nykyään mm. Viherlandian myymälän kassat, viherkauppa.fi sekä ERP.

TNNetillä on aito kiinnostus meistä ja vahva auttamisen halu. He ovat lähellä, eivätkä vain joku kaukainen, kasvoton yritys.

jyrki tahvonen
Yrittäjä,
Viherlandia

Kun ollaan saman kokoisia, asiat sujuvat

Puutarhakeskus Viherlandia on luottanut IT-infran ylläpidossa TNNetiin jo parinkymmenen vuoden ajan. Vaikka asiakkaaksi päädyttiin alun perin lähes vahingossa, on pitkä yhteistyö kaikkea muuta kuin sattuman tulosta.

Viherlandian yrittäjä Jyrki Tahvonen kertoo tekevänsä mielellään yhteistyötä saman kokoluokan yrityksen kanssa. Silloin ollaan tasapainossa, ja asiat sujuvat.

– Jos kokoero on valtava, niin olemme vain yksi massasta, ja persoonallisuus ja halu hoitaa asioitamme katoaa. Isoissa IT-taloissa meidän kokoluokan asiakkaita mahtuu tusinaan 13. Siinä ei pienen yrityksen ongelmille helposti ole aikaa. 

– TNNetillä on aito kiinnostus meistä ja vahva auttamisen halu. He ovat lähellä, eivätkä vain joku kaukainen, kasvoton yritys. Pieni porukka tuntee asiakkaan tarpeet, ja kun soitan asiakaspalveluun, melkein etunimestä jo tiedetään, mistä on kysymys, Jyrki nauraa. 

Jyrki Tahvonen pitää TNNetin reilusta ja suorasta tyylistä palvella asiakasta.

Tuttu yhteyshenkilö ymmärtää Viherlandian tarpeet

Erityistä kiitos Jyrki antaa IT-kumppanilleen yhden yhteyshenkilön -tavasta. 

– Omaksi yhteyshenkilömme on ajan saatossa valikoitunut Harri, jonka arviointikykyyn olen IT-asioissa voinut luottaa pian 20 vuoden ajan. Hän ymmärtää, mitä teemme ja osaa optimoida kulloisenkin tarpeen harrastamatta ylimyymistä. Voin ottaa Harriin yhteyttä asiassa kuin asiassa, ja hän antaa ohjeet, miten asiassa kannattaa edetä, Jyrki kertoo.

– Jos suunnittelen uutta, otan Harrin nopeasti suunnitelmiin mukaan. Monesti olen hahmotellut mielessä, miten toivoisin asian toimivan, ja idean kerrottuani Harri ottaa kynän ja piirtää kysyen ”tätäkö tarkoitat?”.

”Minun ei tarvitse ymmärtää IT-jargonia”

– Olen tämmöinen puutarha-alan visionääri enkä puhu IT-kieltä, joten tarvitsen tulkin, joka ymmärtää tarpeeni, ja osaa kertoa sen eteenpäin. Pidän tärkeänä sitä, että minun ei tarvitse ymmärtää IT-jargonia.

– Samaa painotan omassa työssäni: Kasvien tieteellisillä nimillä ei pädetä, jos asiakas ei niitä ymmärrä. Asiat pitää puhua asiakkaan kielellä, sillä muuten voi kaupat jäädä tekemättä, Jyrki summaa.

Ei erillistä laskua joka kraapaisusta

– TNNetin kanssa pidän siitä, että kaikista pikkutöistä ei laskuteta. Kun ostan palvelun, se pitää sisällään tietyn määrän töitä ja lisäpalveluja, ja joka kraapaisusta tai puhelinsoitosta ei tule erillistä laskua. Pidän myös siitä, että kerrotaan suoraan mitä työ kulloinkin maksaa, kiittelee Jyrki. 

– Minulla ei sielu anna myöten, jos vartin töistä laskutetaan puoli tuntia. Silloin tunnin työajasta saadaan syntymään kaksi laskutustuntia. Tai jos korjataan omia virheitä, ja niistä tulee lasku perään. Sellaisesta nousee karvat pystyyn, Jyrki lisää painottaen.

Apua tarjolla runsain mitoin

TNNetin toimittamien laitteiden ja palveluiden käytettävyys on Viherlandiassa ollut aina korkealla. Jos ongelmia on kohdattu, on ratkaisuvaihtoehtoja lähdetty kokeilemaan nopeasti. Apua on tarjolla runsain mitoin, ja TNNetin puolelta tulee myös reilusti ehdotuksia uusista jutuista, jotka voisivat kiinnostaa Viherlandian yrittäjää. 

Kysymykseen yliheittojen sujumisesta, Jyrki vastaa kysymyksellä:

– Mitkä yliheitot? Siirtymiset uuteen verkkoon eivät ole näkyneet meille koskaan. Korkeitaan joku hetkittäinen katko on voinut joskus olla. Yliheitot on aina suunniteltu hyvin, ja kun toinen yhteys katkeaa, on toinen jo ollut olemassa. 

”Jos muuhun vaihtaisin, palvelut huononisivat”

– Ei meillä ole tarvetta vaihtaa IT-infratoimittajaa. En edes uskalla ajatella, että tekisin tätä samaa jonkun muun kanssa, sillä tämä toimii liian hyvin. Pelkään pahoin, että jos muuhun vaihtaisin, palvelut huononisivat. 

– Arvosanaksi TNNetille tekisi mieli antaa kymppi, mutta annan ysin, koska aina pitää jättää parantamisen varaa, nauraa Viherlandian yrittäjä Jyrki Tahvonen.

Tietoa organisaatiosta

Ratkaisun komponentit

Asiakkaalla on käytössä seuraavat TNNet-tuotteet:

Tietoliikenne

Bitti on vain puolet tietoliikenteestä. Kokonaisiin ja toimiviin yhteyksiin tarvitaan lisäksi aitoa välittämistä ja täyden kympin palvelua. Kun yhtälöön lisätään korkealaatuinen tekniikka ja IT-budjettia hyväilevä hinta, ovat TNNetin voittajaluokan internetyhteydet valmiit!

Virtuaalipalvelimet

Jos etsit asiakaslähtöistä pilvipalvelua, on TNNetin virtuaaliratkaisu sinua varten. Me toteutamme virtuaalipalvelimet tapauskohtaisesti aina yrityksen tarpeita kuunnellen. Tueksi palvelun käyttöön saat tietysti huipputason tekniset asiakaspalvelijat. Kerro meille tarpeesi, me toteutamme sen!

Varmuuskopiointi

Varmuuskopiointi on hurjan tärkeä osa yrityksen riskienhallintaa, sillä tietoturvahyökkäyksen sattuessa kunnossa oleva varmuuskopiointi voi pelastaa koko liiketoiminnan. TNNetin varmistuspalvelu tallettaa datasi syvälle keskisuomalaisen kallion uumeniin, josta tietojen palauttaminen onnistuu nopeasti milloin vain.

Palomuuri

Palomuuri on yrityksen tietoturvassa kriittisen tärkeässä asemassa. Verkkohyökkäyksen sattuessa tunkeutuja törmää ensimmäiseksi palomuuriin, ja oikein toteutettu muuri torjuu hyökkäyksen ennen suuria tuhoja. Luodaan yhdessä yrityksellesi palomuuri, joka kestää ovelimmankin hyökkäyksen edessä!

Hosting

Webhotellilla varmistat yrityksesi näkyvyyden internetissä. TNNetin hostingpalvelut perustuvat vankkaan kokemukseen yli 20 vuoden ajalta. Meille hosting tarkoittaa pätkimättömiä yhteyksiä, kovaa suorituskykyä sekä harvinaisen nopeaa tukea.

IT-infra kuntoon

Voimmeko olla avuksi? Käydään yhdessä läpi IT-infran tarpeet, ja laitetaan homma toimimaan!

Lisää asiakkaistamme