Paytrail Oy – Maksuliikennepalvelun juuret Kanavuoren palvelinsalissa
Yrityksestä
Paytrail on vuonna 2007 perustettu suomalainen maksupalveluntarjoaja, joka hoitaa yli 10 000 verkkokaupan ja -palvelun maksuliikenteen. Paytrailin kautta on ostettu tuotteita ja palveluita jo yli 10 miljardin euron edestä. Paytrail on maksuvolyymiltaan suurin kotimainen verkkomaksupalvelu. Verkkokauppojen lisäksi Paytrail hoitaa myös Valtiokonttorin suomi.fi-palvelun maksuliikenteen. Muun muassa suomalaiset kunnat, Trafi sekä Patentti- ja rekisterihallitus kuuluvat palvelun piiriin. Yritys on listattu Suomen parhaimpien työpaikkojen joukkoon. Paytrail on osa pohjoismaista Nets-ryhmää. Yhteistyöstä Paytrailin puolella vastaa palvelujohtaja Markku Hänninen.
Asiakkuudesta
TNNetin ja Paytrailin yhteistyö alkoi vuonna 2012, jolloin Suomen Verkkomaksut Oy valitsi laitesalikseen Datavault Kanavuoren. Palveluiden laajuus oli tuolloin muutaman laitepaikan verran, mutta vuosien varrella yhteistyö on kasvanut suuremmaksi, mitä aluksi osattiin kuvitella. Myös maksupalveluntarjoajan nimi on vaihtunut Paytrailiksi. Nykyisellään Paytrail käyttää TNNetin tarjoamaan tietoliikennekapasiteettiä Jyväskylän toimistollaan, josta pääsee nopeasti niin tietoliikennettä kuin maantieliikennettä pitkin Kanavuoren laitesalipalveluiden ääreen.
TNNetin tuki on osaava, ja sen saa heti kiinni. Emme joudu odottamaan vastausta monen eri teknisen kerroksen läpi.
markku hänninen
Palvelujohtaja,
Paytrail Oy
Hyvin varusteltu laitesali
Markku Hänninen kertoo, miksi Paytrail valitsi juuri TNNetin palveluntarjoajakseen:
”TNNet on paikallinen toimija, jolla löytyy todella hyvin varusteltu laitesali. On ollut helppoa luoda hyvä suhde toimijan kanssa, jolla asiakkuuden hallinta pysyy yhden henkilön harteilla eikä meitä pompotella ihmiseltä toiselle.”
Apua ei tarvi odotella
Kehittyvän yhteistyön varrella Paytrail on huomannut TNNetin toiminnassa ominaisuuksia, mitä ei löydy muilta toimijoilta. Kiitosta saa varsinkin erinomainen asiakaspalvelu, jossa tekninen tuki tuntee asiakkaan ja tietää oikeasti asiakkaan ratkaisusta.
”Saamme aina nopeaa apua ongelmatilanteessa ilman, että joutuisimme odottelemaan vastausta monen eri teknisen kerroksen läpi. Paikallisena toimijana TNNetin on helppo tarjota Paytrailille palveluita, jotka muiden toimijoiden kohdalla voisi olla vaikeampia sekä kalliimpia toteuttaa”, Markku Hänninen kertoo.
TNNet tuntee asiakkaansa
Paytrailin palvelujohtaja on tyytyväinen myös asiakkuuden hoitoon.
”Yhteistyö ja kehitys on vuorovaikutteista. Asiakkaan tarpeista keskustellaan hyvin luontevasti. TNNetillä ei ole tapana vain myydä palveluita, vaan he ovat oikeasti kiinnostunut siitä, miten Paytrail pyrkii kehittymään, ja mitkä ovat uusia tuulia finanssipalveluiden maailmassa”, tiivistää palvelujohtaja Markku Hänninen.
Oikea kiinnostus asiakkaan tarjoamia palveluita kohtaan on mahdollistanut pitkän yhteistyön yrityksien välillä. Muutamasta laitepaikasta on kehitettynyt suuri laitesaliasiakas, jonka palveluiden vikasietoisuuden tulee olla huippuluokkaa. TNNet pystyy vastaamaan tähän tarpeeseen Datavault Kanavuoren datakeskuksella, jonka saavutettavuus on pysynyt erittäin korkeana lukemalla 99,92 % koko sen elinkaaren ajan.
Palvelut ovat yksinkertaisesti toimivia.
markku hänninen
Palvelujohtaja,
Paytrail Oy
Ratkaisun komponentit
Asiakkaalla on käytössä seuraavat TNNet-tuotteet:
Tietoliikenne
Bitti on vain puolet tietoliikenteestä. Kokonaisiin ja toimiviin yhteyksiin tarvitaan lisäksi aitoa välittämistä ja täyden kympin palvelua. Kun yhtälöön lisätään korkealaatuinen tekniikka ja IT-budjettia hyväilevä hinta, ovat TNNetin voittajaluokan internetyhteydet valmiit!
Datavault
Konesalimme Jyväskylässä toimii Puolustusvoimien entisessä luolastossa jykevän kallion suojissa. Datavault Kanavuori on valintasi, jos etsit hiilineutraalisti tuotettua vahvaa suorituskykyä ja parasta mahdollista turvaa.