Sosiaalisuus ja ongelmanratkaisu ovat Jouni Ylösen vahvuuksia IT-tuessa

Jyväskyläläinen Jouni Ylönen aloitti työt TNNetin IT-tuessa keväällä 2025, ja on varmasti jo monelle TNNetin IT-tuen käyttäjälle tuttu ongelmanratkaisija. Nyt kurkataan, kuinka Jouni on solahtanut mukaan TNNetin porukkaan.
Kun Jouni Ylönen etsi töitä vuoden 2025 alussa, vastaan tuli TNNetin ilmoitus, jossa etsittiin IT-asiantuntijaa uuteen tukipalveluun. Toimiala kiinnosti, yrityksen ilme oli siisti ja Jouni muisti, että vanha koulukaveri oli aikoinaan kehunut TNNetiä hyväksi työpaikaksi. Haku kannatti, ja Jouni tuli valituksi IT-tuen Service Desk -asiantuntijaksi.
Jouni on koulutukseltaan tietoverkkotekniikan insinööri, ja hänellä on takanaan lähes kymmenen vuoden kokemus IT-alalta tietoverkoista, palvelimista ja verkkokaupasta.
Jouni, miltä työskentely TNNetillä on tuntunut?
”Reilun puolen vuoden aikana osaamiseni järjestelmistä, käytänteistä, sekä asiakkuuksista on kasvanut ja itsevarmuutta tekemiseen on tullut lisää.”
”TNNet on työyhteisönä hyvin rento ja avoin. Työkulttuuri on kuunteleva ja oppimiseen kannustava. Yrityksessä vallitsee luottamuksen ilmapiiri, mistä pidän kovasti. Ja tottakai pitää mainita työkaverit, jotka ovat oikein mukavaa porukkaa!”
”Olen huomannut, että TNNetillä asiakkaat kohdataan kaikki tasa-arvoisina ja kaikkia palvellaan yhtä hyvin. Asiakasta todella kuunnellaan ja autetaan parhaan mukaan asiassa kuin asiassa.”
Minkälaisista tehtävistä työpäiväsi koostuvat?
”Työtehtävät ovat vaihtelevia, ja se sopii minulle hyvin. Päivittäisten ongelmanratkaisua vaativien tikettitöiden lisäksi teen laitteiden esiasennustöitä sekä asiakasympäristöjen valvontaa. Osallistun myös erilaisiin sisäisiin- ja asiakaspalavereihin ja toimin myynnin tukena.”
Kerropa jokin työhön liittyvä mieluinen kokemus
”Oli tosi hienoa kuulla asiakkaan suusta, että hän ei ollut koskaan saanut parempaa palvelua ongelmanratkaisuun liittyen.”
”Koen, että ongelmanratkaisukyky, sosiaaliset taidot etenkin asiakkaiden kanssa sekä rauhallisuus ovat vahvuuksiani. Lisäksi minulla on järjestelmätietous hyvin hallussa. Uskon, että nämä kaikki yhdessä voivat tuottaa asiakkaalle mieleenjäävän Service Desk -kokemuksen.”
Mitä Jouni Ylönen tekee siviilissä?
”Minulla on vaimo ja kaksi pientä poikaa, ja perheen kanssa vietetty aika, lasten leikit ja liikkuminen motivoivat ja tuovat sisältöä arkeen. Harrastuksiin lukeutuvat tietotekniikka yleisesti, videopelit, tekniset vempaimet, RC-autoilu ja pyöräily.”