Ohjeet Tietoliikenneyhteyteni ei toimi – Tee nämä ensin!

Tietoliikenneyhteyteni ei toimi – Tee nämä ensin!


Vaikka tietoliikenneyhteyden katkeaminen aiheuttaa harmitusta, on silti äärimmäisen tärkeää tehdä alkutoimenpiteet ennen yhteydenottoa TNNetin asiakaspalveluun.

  1. Tutki ensin, onko vika voimassa pelkästään sinulla vai koko organisaatiolla.
    • Jos vika on pelkästään sinulla, käynnistä tietokone uudelleen. Jos vika on koko organisaatiossa, siirry seuraavaan kohtaan.
  2. Onko vika langattomassa vai langallisessa verkossa?
    • Jos vika on langattomassa verkossa, käynnistä mahdollinen WLAN-tukiasema uudelleen, jos se on yrityksesi oma. Jos WLAN-tukiasema on operaattorin palveluna toimitettu, älä tee sille mitään.
    • Jos vika rajautuu langalliseen verkkoon, käynnistä ensimmäisenä kohteenne kytkimet uudelleen. Jos vika ei korjaannu, siirry seuraavaan kohtaan.
  3. Onko kohteessanne rautaista palomuuria?
    • Jos on, käynnistä tämä uudelleen.
  4. Käynnistä operaattorilta saatu päätelaite uudelleen.
  5. Jos vika ei ole näiden aikaisempien kohtien perusteella korjaantunut, ota yhteyttä operaattoriisi.