Tietoliikenneyhteyteni ei toimi – Tee nämä ensin!
Vaikka tietoliikenneyhteyden katkeaminen aiheuttaa harmitusta, on silti äärimmäisen tärkeää tehdä alkutoimenpiteet ennen yhteydenottoa TNNetin asiakaspalveluun.
- Tutki ensin, onko vika voimassa pelkästään sinulla vai koko organisaatiolla.
- Jos vika on pelkästään sinulla, käynnistä tietokone uudelleen. Jos vika on koko organisaatiossa, siirry seuraavaan kohtaan.
- Onko vika langattomassa vai langallisessa verkossa?
- Jos vika on langattomassa verkossa, käynnistä mahdollinen WLAN-tukiasema uudelleen, jos se on yrityksesi oma. Jos WLAN-tukiasema on operaattorin palveluna toimitettu, älä tee sille mitään.
- Jos vika rajautuu langalliseen verkkoon, käynnistä ensimmäisenä kohteenne kytkimet uudelleen. Jos vika ei korjaannu, siirry seuraavaan kohtaan.
- Onko kohteessanne rautaista palomuuria?
- Jos on, käynnistä tämä uudelleen.
- Käynnistä operaattorilta saatu päätelaite uudelleen.
- Jos vika ei ole näiden aikaisempien kohtien perusteella korjaantunut, ota yhteyttä operaattoriisi.