Mitä tapahtuu, kun pyydät apua IT-tuelta?

Olet juuri aloittamassa ensimmäistä maanantaita pitkän loman jälkeen, avaat läppärin ja havahdut ”Mikä mun salasana on?” Blackout on totaalinen – loma on siis tehnyt tehtävänsä. Pieni paniikki iskee päälle, sillä yli äyräidensä valuva sähköposti sekä tuhat muuta hommaa odottaa kiireellisesti purkamista.
Sitten välähtää, tartut puhelimeen ja näppäilet viestin: ”Apua, en muista salasanaa!” Menee hetki, ja sinulle kuitataan ”Tässä käyttäjätunnuksesi, salasanan saat tekstiviestillä. Terv. TNNetin IT-tuki.”
Mikä helpotus! Kirjaudut koneelle, ja tuttu työarki voi taas alkaa.
Ota IT-tukeen yhteyttä matalalla kynnyksellä
Voit olla TNNetin IT-tukeen yhteydessä aiheesta kuin aiheesta. Mikään ongelma ei ole liian pieni, suuri tai nolo. Ihmiset unohtelevat, poistavat vahingossa tiedostoja ja joskus jopa klikkaavat linkkejä, ja meille kaikki tuo on arkipäivää. Me olemme täällä sitä varten, että pääset takaisin työsi ääreen mahdollisimman nopeasti laitevian tai inhimillisen virheen jälkeen.
Kuinka tukipyyntö etenee
Kun pyydät apua IT-tuelta, tukipyynnön hoitamiseen sisältyvät seuraavat työvaiheet:
1. Vastaanotamme sähköpostilla tai puhelimitse saapuvan tukipyynnön.
2. Kirjaamme tukipyynnön ylös järjestelmäämme, eli teemme siitä tiketin.
3. Suoritamme tarvittavan selvitystyön ja ongelmanratkaisun. Otamme mahdollisesti yhteyden työlaitteeseesi etäyhteydellä. Tämä vaatii sinulta vain ”Hyväksy etäyhteys” -klikkauksen. Katkaisemme yhteyden, kun tarvittavat työt laitteellesi on tehty.
4. Kun ongelma on ratkaistu, saat siitä meiltä ilmoituksen ja kuittauksen.
5. Suljemme tiketin.
Joskus ongelman ratkaisu voi vaatia vähän enemmän työtä ja aikaa. Pidämme sinut tällöin hyvin kartalla työn etenemisestä.
PS. Voit odotellessasi seurata etäyhteydellä tapahtuvaa ongelmanratkaisua tietokoneesi ruudulta. Siitä meillä ei lisälaskuteta. 😀
Lue lisää TNNetin IT-tukipalvelusta!