fbpx

Artikkelit Mättääkö IT-tuki? – Yleisimmät ongelmat sekä hyväksi havaitut ratkaisut

Mättääkö IT-tuki? – Yleisimmät ongelmat sekä hyväksi havaitut ratkaisut

IT-tuki ongelmat ja ratkaisut

IT-tuen tehtävä on mahdollistaa työn tuottavuus arvaamattomasti käyttäytyvien IT-laitteiden maailmassa. Tukipalveluja myydään tehokkuuden lupauksilla, mutta käytännössä IT-tuki on usein jotain aivan muuta. Tässä jutussa käymme läpi, mikä tuessa tyypillisesti mättää ja kuinka ongelmat voidaan selättää.

Listasimme alle muutamia IT-tuen haasteita, joita olemme TNNetin 20-vuotisen taipaleen aikana asiakaskentällä havainneet. Jokaisen haasteen alta löytyy verrokiksi TNNetin tapa toimia kyseisessä asiassa.

Löydätkö listalta nykyisen tai aiemman tukikumppanin kanssa tutuksi tulleita ongelmakohtia?

Jonotusta, jonotusta, jonotusta…

Vaatiiko yhteyden saaminen nykyiseen IT-tukeen pitkää jonotusta? Kun vuorosi viimein koittaa, on vastassa ehkä väliportaita ja pompottelua henkilöltä toiselle.

Tukipyynnöt eivät etene

Viivästykset tiketin ratkaisussa on hyvin yleinen ongelma. Vastauksessa kestää liian kauan, ja työt seisovat apua odotellessa. Tukea tuottaa ehkä massiivinen IT-talo, ja tiketit jäävät pyörimään ison koneiston rattaisiin. Tukipyyntöjä saatetaan ottaa käsittelyyn jonon ohi asiakkuuden statuksesta riippuen.

Et tiedä, mistä laskut koostuvat

Ketuttaako laskutus? Ovatko laskutuksen perusteet epäselviä ja saat odottamattomia tai yllättävän suuria laskuja?

”TNNetin palvelu on huomattavan ketterää. Ratkaisut saadaan tehtyä nopeasti verrattuna siihen, että meitä pompoteltaisiin ison konsernin asiakaspalvelun kautta luukulta toiselle.”

mikko seppälä
Kauppakeskusjohtaja,
Seppä

Tiketin eteneminen on hämärän peitossa

Et tiedä, onko tikettisi otettu jo käsittelyyn. Sinulla ei ole mahdollista seurata käsittelyn etenemistä etkä hahmota, kuinka pitkään ratkaisuaikaan tulisi varautua.

Epäselvä ja hidas kommunikaatio

Usein kommunikaatio IT-kumppanin puolelta ontuu. Yhteydenpitotavat ja -kanavat eivät ole vakiintuneita, viestintä on epäselvää ja vastaukset viipyvät.

Pirstoutuneet palvelut

Tulevatko yrityksen IT-tuki ja muut IT-palvelut eri kumppaneilta? Tällöin organisaation IT-ympäristö voi olla asiantuntijoille vieras, pääsyissä ja oikeuksissa saattaa olla puutteita ja tiketin ratkaisemiseksi tarvitaan kommunikointia kolmannen osapuolen kanssa. Tästä seuraa hitautta ongelmanratkaisussa, virheitä sekä yleistä palvelutason laskua.

Haluatko kuulla lisää TNNetin IT-tukipalvelusta? Ota yhteyttä, olemme apunasi.

TNNetin IT-tuki ota yhteyttä

Kiinnostaako toimiva IT-tuki?
Tilaa ilmainen kartoitus!

Varaa ilmainen etäpalaveri asiantuntijamme kanssa. Saat hyödyllistä tietoa yrityksesi IT-ympäristön tilasta ja tiedät, kuinka parantaa sitä.
Palaveri ei sido sinua mihinkään.

Lue seuraavaksi nämä: